Jeg kjørte fra august 2014 og fram til september 2016 en Triumph Speed Triple R 1050
Den har et sportslig stuk, var mer en sprek nok og hadde en veldig fin motorkarakteristikk, noe som gjorde at jeg koste meg glugg ihjel på denne sykkelen
Den var ikke «værst» i sin klasse, men kjøreopplevelsen står ikke tilbake for noen annen «værsting» jeg har prøvd. Det var iallefall lett å forstå hvorfor den var en fast testvinner i mange år.
Motoren har tre sylindre i rekke, som leverer 135 hk og 112Nm. Den var orginalt levert fra butikk med Arrow slipons, comfortsal, anodiserte bremsevæskebeholdere, og svart styre.
I mitt eie utstyrte jeg den med en Cordona Q8 programmerbar quickshifter, diverse greier fra Rizoma, bla skiltholderen og bremsehendlene, sotet baklykt med integrert blinklys, massevis av karbondetaljer og endatil noen kule miniblinkers fra MotoGadgets, da baklykten ikke var så altfor tydelig med tanke på retningsvisning.
Høsten 2014, før jeg bygget om bakstussen .
http://i42.photobucket.com/albums/e335/Simba14271/2014-10-02213812_zpsb794d2dc.jpg
Og her har fått endret litt, strammet opp hekken og fjernet tilhengerfestet
http://i42.photobucket.com/albums/e335/Simba14271/2014-11-23164955_zpsb6ac8e92.jpg
Første prøvetur, etter ombygging av bakstussen, 30. november 2014
http://i42.photobucket.com/albums/e335/Simba14271/TriumphSpeedTripleRizomafeathers2_zpsac38f230.jpg