Gerbing 12 Volts varmebekledning

Tenkte jeg skulle skrive noen ord om Gerbing  12 Volts varmejakke og hansker, da det ikke er så mange som bruker det her til lands, tror jeg da.

Man sitter heller og småhutrer, mens varmehåndtakene griller innsiden av hender og fingre, mens utsiden er isekald.

Så her får dere, ærede lesere, en oppdatering på høstmote for MCførere som er like praktisk som kledelig.

Jeg blei oppmerksom på denne bekledningen da jeg ifjor høst var på jakt etter hansker med innlagte varmetråder. Og det ene førte det andre med seg og plutselig var jeg på RevZilla.com og såg en video med denne bekledningen.

Etter noen runder med meg selv, blei det til at jeg bestilte et sett med jakke, hansker og en dobbel kontrollboks (der man kan justere varmen for hanskene og jakken hver for seg) fra Triumphforhandleren Jack Lilly’s (http://www.jacklilley.com) i London, der vi var på Triumph Xmas Charity Party i desember ifjor.


Bilder fra: http://www.revzilla.com/gerbings-heated-clothing

Jeg fikk en grei pris, og pakken kom etter ca 14 dager.

Monterte strømforsyningen på Speed Triplen samme kveld, og tok meg en prøvetur. Etter EN kilometer på en kjølig aprilkveld, der tempen låg på en to-tre grader var det klart, dette var det lureste kjøpet jeg har gjort i forbindelse med MC interessen, noensinne.

Det var en nesten surrealistisk følelse å kjenne varmen over kroppen på den måten. Jeg stoppet på bensinstasjonen borti veien mot Rosendal  og skrudde varmen i jakken ned fra nivå fire til nivå tre. Og det har vært nok til alt jeg har kjørt seinere.

Jakken består av sju varmepaneler, som får strøm fra motorsykkelens el. nett. Det er to paneler framme på brystet, to bak i ryggen/over nyrene, en i hver arm og så rosinen i pølsa- et varmeelement i kragen.

Hanskene har vametråder i alle fingre (på oversiden) og over håndbaken.  Hanskene er offer for litt mer justering etter ute-temperaturen, men jeg har aldri hatt mer enn nivå 3 her heller. Jeg er dog ikke spesielt frossen på henda.

Kort oppsummert er fordelene som følger:

-Enorm komfort på kalde dager

-Man kan kjøre med mindre klær under kjørejakken, man blir mindre pakket og «stiv»

-Varmen i hanskene er på oversiden, eller vindsiden, der man blir kaldest

-Man kan bruke utstyret på flere sykler, om man har det. Må bare investere i et ekstra ledningssett for hver sykkel.

-Du går aldri tom for batteri, i og med at det er motorsykkelen som forsyner varmeutstyret med strøm

Minussidene:

-Det er ledninger å holde styr på, de første gangene man bruker varmejakken og hanskene, går det litt tid for å finne ut av «drillen» for å få på seg greiene

-Prisen- tror jeg betalte ca 4000NoK ( men for min del, er det verd hver krone)

-Hanskene kan oppleves som stive og klumpete i starten, men noe bruk vil myke dem opp, slik det er med anne hansker. Men husk at dette er vinterhansker, de MÅ være noe tykkere

Det kommer to ledninger ut av jakka, en for hanskene og en for selve jakka. Ledningene er innsydd i jakkeforet, og der er en lomme å putte ledningene i, når du ikke bruker dem. Jeg har valgt å feste noen strips mellom kontrollboksen og ledningene som kommer fra jakka, det forhindrer at koblingene glir i fra hverandre av noen grunn


Her kommer ledningen til den ene hansken ut av jakke-ermet. Når du ikke bruker den, putter du den inn i lommen og lukker glidelåsen.

Jakke og hanske koblet sammen. Jeg kjører med hanskemansjetten utenpå kjørejakken min, og det er helt problemfritt mtp lengden på ledningene.

Det er greit å ha litt overmål, da glir ikke kontaktene fra hverandre

 

Alt i alt er jeg superfornøyd med disse produktene, og de gjør at man lett gleder seg til, og lett gleder seg over en deilig kjøretur tidlig i sesongen, og IKKE MINST nå som høsten er her, med krystallklar luft, deilig høstsol og vakre farger.

 

Tut og kjør folkens

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *